Za jednu zo silných stránok našej organizácie považujeme tím – to, že máme jedna druhú. Dokážeme sa vzájomne podržať a na poradách a intervíziach si zdieľať názory, pohľady aj vedomosti. Každá z nás prináša do práce niečo nové a svoje, čo je veľmi cenné. Aj vďaka tomuto nastaveniu práce vieme, že práve zdieľanie skúseností a know-how je to, čo nás posúva vpred a zároveň skvalitňuje naše služby.
Vzájomné zdieľanie by však nemalo prebiehať iba vo vnútri organizácie, ale aj medzi širšou odbornou verejnosťou a v medzinárodnom prostredí. Aj preto sme vďaka podpore Európskej Únie z projektu Erazmus+ nadviazali spoluprácu s českou organizáciou Centrum Anabell, ktorá má na poli pomoci ľuďom s poruchami príjmu potravy 20-ročné skúsenosti. V rámci ročného projektu už ubehli 3 mesiace, v rámci ktorých sme absolvovali 7 vzdelávacích stretnutí.
Nutričné poradenstvo aj komunikácia témy PPP
Prvú časť nášho projektu tvoria vzdelávacie stretnutia – pol až celodňové workshopy, v rámci ktorých si s Anabell zdieľame skúsenosti z praxe a diskutujeme o pálčivých témach v oblasti porúch príjmu potravy. Nakoľko majú pracovníčky Anabell roky viac skúseností, sú to práve ony, kto na stretnutiach vedie hlavnú prezentačnú časť. Medzi preberané témy patrilo napríklad nutričné poradenstvo, práca v skupinách, otvorený dialóg, multidisciplinárny prístup, práca s rodinami, ale aj citlivá komunikácia tejto témy na sociálnych sieťach a v mediálnom priestore. Po jednotlivých workshopoch s odstupom času nasledovalo evaluačné stretnutie, ktoré overovalo, nakoľko sme uvedené znalosti aplikovali do praxe a zároveň sme dostali priestor dopytovať sa viac otázok.
Zmysel spolupráce a zdieľania
Spolupráca medzi odborníkmi a organizáciami dáva význam na viacerých úrovniach. Keď sa nemusíme učiť len na vlastných chybách, kvalita služieb pre klientov stúpa. Zdieľanie si know-how vedie k inováciám a rozšíreniu dopadu. Ako my, tak aj Anabell sme sa začali viac zamýšľať nad tým, ako môžeme robiť veci inak a lepšie. Benefitovať z toho v konečnom dôsledku budeme nielen my ako organizácie, ale aj klienti. Na dôvažok, vzájomné stretávanie sa, úprimnosť a žartovanie zlepšuje naše vzťahy.