fbpx

Chuť žiť

 

Linka pomoci Chuť žiť

Bezplatná a anonymná linka pomoci cez telefón, e-mail a čet

Telefonická linka

chut-zit

0800 221 080

  • Dovoláte sa nám každý pracovný deň od 10:00 do 18:00
  • Pre volania z Českej republiky alebo zo zahraničia využite číslo +421 222 113 112. Pri volaniach zo zahraničia je účtovaný poplatok podľa cenníka vášho operátora.

E-mailová poradňa

chut-zit

  • Napísať nám môžete kedykoľvek, odpovedáme najneskôr do 48 hodín. 
  • Ozvať sa môžete z akejkoľvek e-mailovej schránky napísaním na
  • S ohľadom na bezpečnosť neotvárame prílohy, preto ich prosím neprikladajte vo forme prílohy. 

Četová poradňa

chut-zit

www.chutzit.sk

  • Chatová poradňa funguje každý pracovný deň od 14:00 do 18:00.
  • Chat môžete spustiť otvorením chatového okienka na stránke chutzit.sk

Linka pomoci Chuť žiť je bezplatná anonymná služba špecializovaná na témy súvisiace s poruchami príjmu potravy, sebaprijatím, problémami so stravovaním či šikanou zameranou na výzor (body shaming), ako aj pre ich blízkych. 

Kedy a s čím sa na nás môžete obrátiť?

Kontaktovať nás môžete kedykoľvek, keď cítite, že to potrebujete. V závislosti od využitej služby (telefón, e-mail, čet) vám odpovieme buď hneď počas prevádzkových hodín alebo do krátkeho času.
 
Môžete sa na nás obrátiť s cieľom poradiť sa, byť vypočutý, nasmerovaný, získať informácie, ale aj v akútnych stavoch. Napríklad, keď máte pocity úzkosti, výčitky po jedle, riešite závažnú situáciu alebo je vám ťažko a nechcete byť sami. Neváhajte sa na nás obrátiť aj keď potrebujeme spraviť prvý krok k liečbe alebo sa poradiť ako pomôcť niekomu vo svojom okolí.
 

Kto mi odpovie, keď sa ozvem?

Na Linke pomoci Chuť žiť pracujú vyškolené konzultanky (psychologičky, liečebné pedagogičky a sociálne pracovníčky), ktoré vám vedia odborne pomôcť a poradiť.

chut-zit

Základné princípy Linky pomoci Chuť žiť

  • anonymita: od klienta nebudú žiadané informácie, ktoré nebude chcieť z vlastnej vôle poskytnúť.
  • bezplatnosť: služba je klientovi poskytnutá bezodplatne (výnimkou môže byť samotný prenos komunikácie – napr. volania zo zahraničia).
  • vypočutie a prijatie: klient dostane bezpečný priestor pre zdôverenie sa, rešpekt a nehodnotiaci postoj zo strany konzultanta/konzultantky, snahu o porozumenie.
  • nasmerovanie: každá situácia je riešiteľná a toto riešenie sa bude snažiť nájsť konzultant/ka na Linke pomoci Chuť žiť spoločne s klientom.
  • záujem o život a zdravie: pokiaľ bude život klienta v bezprostrednom ohrození, konzultant/ka spraví potrebné kroky pre jeho záchranu, o ktorých ho vopred informuje.
  • vzájomný rešpekt: konzultant/ka aj klient využívajú slušnú komunikáciu, rešpektujú vzájomné súkromie a hranice.
  • súhlas: klient si je vedomý, že začatím kontaktu cez telefón/e-mail/čet dáva súhlas so Zásadami fungovania Linky pomoci Chuť žiť.

Zásady a pravidlá Linky pomoci Chuť žiť

Začatím kontaktu (zavolanie na linku, odoslanie e-mailu na poradňu, napísanie správy na čet) súhlasíte s poskytnutím služieb, ako aj s pravidlami poskytovania dištančného poradenstva cez Linku pomoci Chuť žiť.

Linka Chuť žiť a dištančné poradenstvo fungujú v roku 2024 vďaka finančnej podpore:

  • Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR a NIVAM z dotácií v oblasti mádeže – LINKY POMOCI
  • Férovej Nadácie O2 a O2 Business Services
  • GymBeam s.r.o. 

Poskytovateľom a operátorom bezplatného čísla 0800 221 080 je O2 Business Services. Všetkým našim partnerom ďakujeme ❤️

Návrat hore